Filmiki

Loading...

20 kwi 2012

Recenzja - "Klątwa Tygrysa"

Na początku nie miałam w planach przeczytania "Klątwy Tygrysa" , ale zachęciły mnie do tego bardzo pozytywne opinie czytelników i się skusiłam . Czy żałuję ? Absolutnie nie !! W pewnym sensie jest to coś nowego . Dlaczego "w pewnym" ? Cóż , to tylko moje zdanie . Wiem , że motyw tygrysa nie pojawił się jeszcze w żadnej książce (z tego co się orientuję) , więc jest to coś oryginalnego , ale jest on bardzo zbliżony do innych postaci jakie aktualnie pojawiają się dość często w literaturze . Wilki . Duże , niebezpieczne , piękne . Można zauważyć podobieństwa ;  )

„Klucz do szczęścia to starać się wykorzystać to, co przyniesie los, i być za to wdzięcznym.”

Kelsey Hayes to osiemnastoletnia dziewczyna , która straciła rodziców w wypadku . Nadeszły wakacje i młoda amerykanka chce znaleźć jakąś dorywczą pracę , którą mogłaby zająć swój czas . Los chciał by padło na cyrk . Dziewczyna ma się tam opiekować tygrysem o imieniu Dhiren . Identycznym jak dawnego księcia Indii ...

„Tak naprawdę nie pozwalałam sobie na to, by kogokolwiek pokochać, gdyż bałam się, że zostanie mi odebrany”

Akcja książki dzieje się przeważnie w Indiach . Jak można się domyślić - jest jakaś klątwa . Tą klątwę trzeba złamać , a może tego dokonać nie kto inny jak główna bohaterka . Jak się później okazuje , są nią zainteresowani dwaj bracia (z czymś wam się to kojarzy ? Może z "Pamiętnikami Wampirów" ? ) Jeden z nich jest uprzejmy , a drugi ma naturę buntownika (Stefano i Damon)

No więc jest parę minusów , o których napiszę .
* Podobieństwa (jednak obecnie w powieściach z gatunku fantasy są one dość częste)
* Denerwujący charakter bohaterki - ogromnie mnie irytowała . Naprawdę , czasami zachowywała się jak mała dziewczynka . Rozkapryszona , nie wiedziała czego chce . Czuła się okropnie pokrzywdzona przez świat , więc użalała się nad sobą i nie dopuszczała do siebie miłości , a co za tym idzie .. Rena . -.- Kiedy czytałam jej niektóre wypowiedzi to miałam ochotę ją uderzyć i przemówić do rozsądku !!! Niestety , nie miałam takiej okazji ;  )
* Świat bez dziewczyn xD Kelsey chyba nie miała żadnych przyjaciółek i ogólnie znajomych . Nie podobało mi się to , że akcja opierała się tylko na interakcjach z trzema panami i nikim więcej .

Jednak są też plusy . Uważam , że fabuła była bardzo ciekawa i na pewno wezmę się za kolejne części serii kiedy pojawią się w moim ukochanym Empiku ♥  

„O tym, co jest prawdziwe, a co nie, każdy musi zdecydować we własnym sercu i serce każdemu podpowie.”
 Kasia . 


5 komentarzy:

  1. tę książkę już od dłuższego czasu mam na oku
    wiele osób pochlebnie o niej się wyraża
    zatem pewnie któregoś dnia i ja ją przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Teraz muszę ją przeczytać - a czek na razie grzecznie na półce ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kurde, chciałoby się przeczytać.
    Ale trzeba poczekać aż będzie w bibliotece, bo mam w planach zakup pierwszej części Wilkołaków z Mercy Falls ^^

    Zapraszam na : http://darkmelody69.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapraszam na pierwsze i jedyne polskie forum dla fanów książki "Klątwa Tygrysa" autorstwa Colleen Houck! www.tigerscurse.pun.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie zaczęłam czytać drugi tom i powiem ,że całkiem fajna ;)
    Świetna recenzja ;)

    OdpowiedzUsuń